بررسی پوسترسازی بر اساس عکس و متن توسط عکاسان پست مدرن
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
- نویسنده سمانه حسنی
- استاد راهنما شهاب الدین عادل
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
تحقیقی که در پیش روی دارید با عنوان بررسی پوسترسازی بر اساس عکس و متن توسط عکاسان پست مدرن شامل چکیده و کلیات پژوهش، چهار فصل و یک نتیجه گیری و فهرست منابع و مآخذ است. در فصل اول به تاریخچه پیدایش عکاسی و در فصل دوم عکاسی مدرن مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم، هنرهای تجسمی در عصر پسامدرن و جایگاه عکاسی در تصویرسازی تجسمی در این دوران بررسی شده است. در پایان فصل سوم، به بررسی گرافیک پست مدرن پرداخته می شود و در فصل چهارم تعامل عکس ها با آثار تجسمی و عکس های گرافیکی و تأثیر متن و نوشتار در عکس، عکس سازی و تکنیک های مختلف عکس های گرافیکی و در نهایت عکس های معاصر به مثابه آثار گرافیکی مورد بررسی قرار گرفته شده است. در ادامه، به بررسی نمونه هایی از عکس های عکاسان پست مدرن که آثارشان به پوسترهای گرافیکی و تصویرسازی های گرافیکی نزدیک است، همچون باربارا کروگر و جنی هولز پرداخته شده است. نتیجه گیری این پژوهش به پرسش های مندرج در کلیات طرح پاسخ می دهد و در پایان، فهرست منابع و مآخذ درج شده است. تحقیق حاضر بررسی روند عکاسی و تقابل آن، پوستر با عنوان جزئی از گرافیک که تاریخچه ای طولانی از پیدایش عکاسی در مقام ابزار و ماده خام را در بر دارد در پوسترهای پست مدرن و مدرن بررسی می کند تا جایی که بتوان گفت: عکس های تعدادی از عکاسان عصر مدرن و پست مدرن به تنهایی می توانند آثاری گرافیکی تلقی شوند. نه فقط عکس به عنوان ماده خام، بلکه متن و بکارگیری آن در عکس به شکل گیری پوستر از طریق عکس و نوشتار در عکاسی امروز کمک کرده است. تا جایی که آثار عکاس پست مدرنی همچون باربارا کروگر بیشتر به پوسترهایی شباهت دارد که از تصویر عکاسی و متن و نوشتار به بازنمایی جهان رودرروی عکاس و نقادی جامع تبلیغات در عصر پست مدرن و نقش زن در آن تمرکز می کند.
منابع مشابه
بررسی پوسترسازی بر اساس عکس و متن توسط عکاسان پستمدرن
تحقیقی که در پیش روی دارید با عنوان بررسی پوسترسازی بر اساس عکس و متن توسط عکاسان پست مدرن شامل چکیده و کلیات پژوهش، چهار فصل و یک نتیجهگیری و فهرست منابع و مآخذ است. در فصل اول به تاریخچه پیدایش عکاسی و در فصل دوم عکاسی مدرن مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم، هنرهای تجسمی در عصر پسامدرن و جایگاه عکاسی در تصویرسازی تجسمی در این دوران بررسی شده است. در پایان فصل سوم، به بررسی گرافیک پست مدرن...
تحلیل گرایشهای پست مدرن در متن«دف» براهنی
متن «دف» به عنوان نخستین شعر خطاب به پروانهها نمایندهی بخشی از چالشهای اخیر شعر ِفارسی است که در این مقاله تلاش میشود تا گرایشهای پست مدرن در آن شناسایی و تحلیل شود. با توجه به گوناگونی و گستردگی بیش از حد مضامین و تعاریف پیرامون مفهوم پست مدرنیسم، نگارندهی این مقاله تلاش کرده است تا تحلیل و ارزیابی خویش را مبتنی بر بوطیقای یکی نحلههای شعر پست مدرن آمریکا (شعر زبان) و آرای چهرهی شاخص آن...
متن کاملآشتی ناسازهها در نظام حسی، ادراکی و کنشی متون پست مدرن (نقاشی، عکس، شعر دیداری)
هر گونه تحول نشانهمعناشناسانه در صورت و معنای متن، با لایههای حسی-ادراکی منبعث از فضاهای فرهنگی و اجتماعی انطباق دارد. مقاله حاضر، با توجّه به الزامات پدیدارشناختی متن پستمدرن، شیوه ظهور این ژرفساخت را در صورت متن تبیین میکند؛ به این معنا که کثرت ابعاد در صورت متن باید با تکثر زوایای دید و نظامهای گفتمانی حاضر و کنشگر، نسبت معنادار داشته باشد. پیشفرض ما این است که دگردیسیهای متنی باید ب...
متن کاملنقدی بر غزل پست مدرن
چکیده نفوذ جریان پست مدرنیسم به عرصة شعر کلاسیک و به طور خاص غزل، در فرم و محتوای آن تحولی قابل اعتنا ایجاد کرده است. این تغییرات از منظر گسست شعر کلاسیک از سنتهای تکراری و کهنه، ارائه فرصت نگاهی تازه به منتقدان و کمک به شاعران برای خلق اثر در فضاهای جدید بسیار مفید بوده اما ورود ترجمه وار پست مدرنیسم به شعر کلاسیک و بهره گیری از تفسیر سطحی این مکتب اغلب به اصطکاک با اصول و قواعد شعر انج...
متن کاملنقدی بر غزل پست مدرن
چکیده نفوذ جریان پست مدرنیسم به عرصة شعر کلاسیک و به طور خاص غزل، در فرم و محتوای آن تحولی قابل اعتنا ایجاد کرده است. این تغییرات از منظر گسست شعر کلاسیک از سنتهای تکراری و کهنه، ارائه فرصت نگاهی تازه به منتقدان و کمک به شاعران برای خلق اثر در فضاهای جدید بسیار مفید بوده اما ورود ترجمه وار پست مدرنیسم به شعر کلاسیک و بهره گیری از تفسیر سطحی این مکتب اغلب به اصطکاک با اصول و قواعد شعر انج...
متن کاملاز فرد مدرن تا شخص پست مدرن
دراین مقاله می کوشیم بعضی از خصوصیات انسان غربی را از نیمه دوم قرن بیستم به این سو بررسی کنیم و غربی را ازنیمه دوم قرن بیستم به این سو بررسی کنیمو نشان دهیم چگونه تصویر«فرد» و «فردگرایی»دراندیشه غربی متناسب با شرایط جدید اجتماعی واقتصادی دگرگونی های معناداری را شاهد بوده است که تعاریف قبلی از این مفاهیم را اگرنه نقض بلکه دستخوش جرح و تعدیل های عمیقی می کند.فردی که از این پس درگرداب مصرف می افتد...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023